Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


woensdag 8 januari 2014

De beste wensen voor 2014!


Ten eerste wil ik jullie allemaal een heel gezellig quiltend en creatief 2014 wensen!

Vanavond begint de eerste cursusles van het vervolgclubje weer voor het nieuwe jaar.
Les 6 alweer en nog 2 te gaan. Als ik wat foto's heb zal ik ze op de blog zetten, het is zo leuk om te zien hoe verschillend ze worden.

Mijn eigen Tilda-quilt is bijna af, althans het middenstuk dan. Het blok in het midden heeft nu randen gekregen, netjes in verstek gemaakt.
Het was voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik in verstek randen had genaaid dus het was wel weer even uitdokteren hoe dat moest, maar het is dus gelukt.
De korte stukken zitten eraan, nu nog even de lange zijden eraan naaien en dan ga ik bedenken wat ik met de buitenrand ga doen. In ieder geval komt er een hard rose of blauw/groene rand omheen van 1 a 1/5 cm en dan denk ik nog een patchworkrand. Hij mag van mij nog wel wat pit hebben.


Mijn goede voornemen voor dit jaar: allemaal ufo's afmaken. Met deze cirkels ben ik dik 2 jaar geleden mee begonnen en ik moet er nog 3 maken. Daarna worden ze geappliceerd op een achtergrondstof en er moet nog een klein cirkeltje in het midden geappliceerd worden. Als alles aan elkaar zit komt er ook nog een patchworkrand omheen volgens patroon.Maar goed, zover ben ik voorlopig nog niet, eerst nog maar de drie cirkels afmaken.

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten