Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


zaterdag 19 januari 2013

Zutphen

De quiltwinkel van Petra Prins



Vandaag zijn manlief en ik een dagje wezen stadten in Zutphen. 1 a 2 keer per jaar kopen we bij het Kruidvat treinkaartjes van de ns-actie en dan kiezen we een mooie stad uit. Met quiltwinkel natuurlijk en het liefst ook 1 met een stripboekenwinkel voor Michel. Vandaag had ik alleen mazzel, geen stripboekenwinkel maar wel Petra Prins (naar mijn idee, een van de mooist gesorteerde quiltwinkels die ik ken).
Ze verkopen daar veel Moda, reproductiestoffen en japanse stoffen. En er hangen de meest prachtige quilts aan de muur.



Ik heb weer een prachtige set met stofjes bij elkaar gezocht, wel erg moeilijk kiezen met alleen maar mooie stoffen om je heen. Ik heb maar het boek van Brigitte Giblin ( feathering the nest ) erbij gepakt en daaruit een van mijn favoriete quilts eruit gehaald, toen lukte het wel om een keuze te maken. Soms is teveel keuze dus niet goed en dan ben ik nog niet eens een weegschaal.
Dat heb ik ook nou altijd als ik naar de quiltbeurs ga, zoveel mooie stoffen, tegenwoordig bedenk ik van te voren een paar projecten en daarvoor ga ik stofjes kopen, anders zie ik door alle stoffenkramen de stofjes niet meer.


In het laaste nummer van Quiltmania staat het nieuwe project van Reiko Kato, Sun Bonnet Sue.
Ik heb al 2 boeken van haar met deze schattige poppetjes en dit leek mij een mooie manier om er eens mee te gaan beginnen. Elke 2 maanden komt er een nieuw blok uit en bij Petra Prins kun je de bijpassende stofjes kopen. Zelf heb ik niet zoveel Japanse stofjes dus van scraps uit eigen doos maken lukte in dit geval niet. Straks weer wel waarschijnlijk.



Verder nog wat mallen, appliceerspeldjes en een prachtig boek gekocht.






De stad zelf was ook zeer de moeite waard om te bezoeken. Prachtige oude pandjes en mooie stadswallen.
Een gezellige binnenstad om te winkelen, wij hebben ook de achterstraatjes gepakt, daar kom je vaak de mooiste huizen tegen, dat was in dit geval ook zo en ook nog een aantal mooie hofjes.










Zoals je kunt zien, we hadden prachtig weer, al was het wel berekoud!




Kortom een zeer geslaagde dag!

Groetjes Tamara






1 opmerking:

  1. Je had mooie stofjes uitgezocht....ik zag dat jullie het vvv gidsje waren vergeten...daar staat de stadswandeling in....maar jullie hebben al wel mooie stadsplekjes gevonden..misschien van de zomer nog een bezoekje en dan met de fluisterboot...!!!..;0)
    Geniet van je aankopen en een hele fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen