Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


zaterdag 8 december 2012

De boekenclub



Voor mijn verjaardag had ik een bibliotheekpas gekregen en aangezien we bij ons in Castricum best veel leuke quiltboeken hebben heb ik er wat geleend. Het boek hierboven staat vol met gezellige stichery's. Het vorige boek van Mandy Shaw heb ik ook en ik herkende meteen haar stijl. 



Verder ben ik ook lid van de Quiltersgilde en als je daar lid van bent krijg je 4 keer per jaar hun blad Quiltnieuws en mag je boeken uit hun bibliotheek lenen. Hun betalen de verzendkosten heen en je betaald zelf de verzendkosten voor retour. Het boek hierboven en hieronder heb ik daar geleend.
Mix and Match staat vol met redelijk simpele traditionele patronen maar met de leuke stoffen van nu.
En  Pretty Patchwork Quilts staat vol met prachtige patronen van makkelijk tot wat moeilijker. Een beetje in stijl van de jelly roll boeken van Pam en Nicky Lintott.
Beide boeken die op mijn verlanglijstje komen te staan. Aangezien ik al 2 prachtige boeken heb gekregen van Tilda zal ik het maar even rustig aan doen. Een mens moet wat te wensen hebben toch?


Over 2 weken is ons oude (van ons vorig huis) buurmeisje Zara jarig, ze wordt 2 jaar. Ik ben net begonnen met het patroon van Angelina Ballerina uit onderstaand boek. Leek mij wel leuk voor een klein meisje. Ik maak er een mooi tasje van met nog een cadeautje erin.


Houd je net als ik ook zo van de films over de boeken van Jane Austen, dan is onderstaande mini-serie echt iets voor jou. Het gaat over een jonge vrouw die verslingerd is van Pride and Prejudice en het liefst in deze wereld zou willen leven. En dat gaat ook gebeuren met alle gevolgen van dien. Zelfs man-lief vond het een mooie en leuke serie. Pakkend vanaf de eerste minuut.




Dan heb ik tussen alle drukte door ook nog een hartje gemaakt voor mijn zus. 
En al is onze tuin nog een groot rotzooitje, met de sneeuw van gisteren ziet die er nog wel mooi uit.




Tot de volgende keer,

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten