Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


dinsdag 27 november 2012

Gezellige kerst tafereeltjes.












Deze hartjes heb ik als laatste gemaakt, er liggen er ook nog een paar klaar om af te maken. Ik heb alles met de hand gefestonneerd, wat ik beter kan dan op de naaimachine. Al zeg ik het zelf het ziet er netjes uit, wat ook moet natuurlijk.



Afgelopen zaterdag hebben quiltvriendin Tini en ik op een kadootjes markt gestaan waar ik alle hartjes voor had gemaakt. Het was erg gezellig maar helemaal niets verkocht wat toch wel weer erg teleurstellend was.
Er waren meer mensen die slecht verkocht hadden, het was dan ook erg rustig. De mensen met eigen gemaakte kaarten die verkochten wel goed hoorde ik later. Moet ik dan ook maar  kaarten gaan maken?



Deze quilt heeft Tini gemaakt met allemaal batiks, erg mooi geworden.

Gisteren ben ik begonnen met een nieuw cursus project. De log cabin.
Er komen in deze quilt een aantal soorten log cabin technieken voor, wat samen een mooie quilt vormt.
Wat ik zelf altijd zo leuk vind van de log cabin is dat als je rond draait met je blokken het er meteen zo anders uitziet, zoals je kunt zien hieronder.







Dit wordt een Pine apple blok. Erg leuk om te maken.

Met deze korte cursus wil ik in januari mee beginnen en ik verwacht dat het 3 lessen zal duren.
Wordt vervolgd....

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten