Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


woensdag 3 oktober 2012

Zoveel te vertellen

Ten eerste: 

Het boxkleed voor mijn buurmeisje is af (al een tijdje hoor).Aanstaande zaterdag mag ik het overhandigen. Ik hoop dat ze het mooi vinden.










Ten tweede: 
De Celines van ons quiltclubje op de Dinsdag vorderen al aardig. Van Anita is het blauw met groen geworden.


Van Lida rood, roze met groen.


En van mij dus rood, rose met blauw groen. 1 patroon en allerdrie verschillend, vooral van Anita vergeleken van ons. Altijd leuk.





Verder heb ik het patroon voor de Dancing Dollies binnengekregen. Vind je haar ook zo mooi?
Deze foto heb ik op internet gevonden, zoek je op Dancing Dollies quilts bij Google dan krijg je afbeeldingen en daar vind je een aantal mooie foto's van deze quilt.


Ik ga hem maken met Tilda stofjes gekocht in Deventer op de Quiltersgilde tentoonstelling. en stofjes die daarbij passen.Het hart ga ik anders maken, persoonlijk vind ik die niet zo mooi. In Deventer  heb ik prachtige quilts gezien en er waren ook leuke winkels te bezoeken. En dan ook nog een prachtige kerk om te bezichtigen. Het stadje zelf is ook zeker de moeite waard om nog eens goed te bekijken. Maar na een lange dag en nog even naar 100 rozen (quiltwinkel) geweest te zijn was het toch echt tijd om lekker naar huis te gaan. Het was immers ook nog eens 2 uur treinen.
Volgend jaar is het in Alkmaar, een thuiswedstrijd voor ons.




Hier nog even wat quilts van de tentoonstelling

Deze vond ik persoonlijk het mooist, door het kleurgebruik



 En deze vond ik van de Art quilts het mooist.




 Deze dame stond al het Quiltnieuws en ik was erg blij dat ik haar in het echt ook nog mocht bewonderen. Een waar kunstwerk!


Deze stofjes heb ik gekocht voor de quilt voor mijn zus. maar daar komt voorlopig geen foto's van op mijn blog want dan is het geen verassing meer voor haar.



Dan nog even mijn 'boekenkast' allemaal quiltboeken. En er komt er binnenkort een bij. 125 Japanse quiltblokken van Susan Briscoe. Een leuk boek.



 Bovenstaand patroon heb ik ook net binnengekregen. Is het geen plaatje?

Ten derde:

De quiltcursus voor beginners is weer begonnen. Weer een viertal leuke dames en weer een leuk clubje die allen even enthousiast zijn. Bij de bee is nog plek, interesse? bel of mail dan even. Zie kopje Quiltbee boven aan de blog.

Ik ben bezig een vervolgcursus voor te bereiden. Wanneer het zover is dan komt dat natuurlijk op mijn blog te staan.

Nou, jullie zijn weer bij gepraat. Tot de volgende keer.

Groetjes Tamara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten