Basiscursus Amerikaans patchwork.

Dit voorjaar zal ik geen nieuwe cursussen geven, heeft u wel interesse, stuur dan gerust een berichtje voor het najaar seizoen.


donderdag 6 september 2012

Quiltcursus



Het is alweer september, de herfst staat voor de deur, we maken ons langzaam klaar voor de knussere  maanden. September is ook een mooie maand om met een cursus te beginnen. Zo ook gisteravond in mijn nog niet helemaal klare keuken. Vier nieuwe dames zijn begonnen met de beginnerscursus Amerikaans quilten. Ze gaan een sampler maken om op deze manier de basis te leren van een o zo leuke hobby: Quilten.
Ik vind het altijd weer leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en elkaars ideeën te horen en er van te leren.




Toen ik begon met quilten leerde ik een grote sprei te maken. Allemaal verschillende blokken, ook een sampler dus. Ik koos blauw in licht, middel en donkere tinten. Makkelijk dacht ik toen maar nu 7 jaar later is hij nog steeds niet af, op de dinsdag bee had ik hem weer eens te voorschijn gehaald en ik ben overgehaald om nou eindelijk eens 'die blauwe quilt' af te maken want hij is echt bijna af. En ja, mijn voornemen is echt om hem deze winter af te maken ( de top dan wel te verstaan want aan quilten kom ik voorlopig nog niet toe).
Het is een voordeel als je bij een 'bee' zit, je stimuleert elkaar om je Ufo's af te maken. Mooi toch?!

Zit je nog niet bij een bee en het lijkt je wel erg leuk, er is nog plaats, zie voor meer info onder het kopje: Quiltbee.

Groetjes Tamara







Geen opmerkingen:

Een reactie posten